De wonderlijke avonturen van Marvin en Ben: Van Rusland naar China

Tsjoeke Tsjoeke Tsjoek!!!

Hallo Allemaal! Eindelijk weer eens een verhaaltje van jullie nepchinees!
We zijn een tijdje onbereikbaar geweest maar we hebben nu de tijd en internet om jullie even flink te verwennen met een mooi verhaal!

Ik heb samen met Ben het gevoel alsof we al maanden weg zijn geweest, dat komt omdat we al zo veel verschillende plekken, mensen, landen en tijdzones hebben gezien! Laat ik beginnen waar we waren gebleven: Moskou

Moskou:
De laatste dagen in Moskou waren erg leuk! We hadden besloten dat het maar eens tijd werd een keer het uitgaansleven van Moskou te proeven! En of we het geproeft hebben! We zijn naar een kroegje geweest, erg gezellig met een livebandje en veel leuke mensen met een... hoe zal ik het omschrijven... mooi karakter! ;) Na flink wat biertjes en andere versnaperingen zijn we naar huis gegaan met een voldaan gevoel! Toen werd het tijd voor de trans-siberie express! JAAA!

Trans-siberie: Moskou-Irkoetsk:
Nadat we bijna te laat waren om onze trein te halen (niet onze schuld!!!) waren we blij toen we eindelijk onderuit konden zitten en konden genieten van onze coupe! We waren blij dat we er maar met z'n tweeen in zaten en onze coupe niet hoefden te delen! Helaas kwam daar die nacht al abrupt een einde aan, om 4 uur s' nachts werden we wakker gemaakt en kwamen er 2 russische mensen aan waar wij de coupe mee moesten delen! FIJN! Maar gelukkig zijn wij een zeer! leuk nederlands koppel tegen gekomen waar wij veel mee opschoten en nu nog mee reizen! Eric en Vivian zijn de mensen waar wij de 5 daagse, ruim 6000 kilometer lange, 5 tijdzones passerende treinreis mee hebben gekaart, gekletst, gegeten en gedronken! Natuurlijk waren er nog meer toeristen die we hebben leren kennen en ik moet zeggen dat de mensen zeker de reis hebben gemaakt! Zo waren er een engels-duits koppel, 3 zwitsers, 3 deense meiden en russische toeristen. Deze russen hebben ons kennis laten maken met het echte drinken! Pfoe he! Wat kunnen die mensen drinken zeg! Ik kan geen vodka meer zeggen!
Natuurlijk zijn er nog veel meer verhalen die ik jullie kan vertellen maar ik probeer het een beetje kort te houden want het mooiste moet nog komen!

Het baikal meer:
Na die lange treinreis waren we blij dat we de beentjes weer even konden strekken! En eindelijk een lekkere douche konden nemen! (die hadden ze namelijk niet in de trein!) Het hotel aan het baikal meer was erg mooi en we hebben er erg van genoten! Tot onze verbazing was het alleen erg warm in siberie... we hadden ons voorbereid op 20 graden vorst maar in plaats daarvan was het ruim 15 graden en zonnig! Het baikalmeer was alleen nog wel bevroren en we hebben er ook wat stapjes op gewaagd! De twee dagen die we aan het baikalmeer waren hebben we een aardig eindje gelopen/gehiked en wat lokaal eten gegeten! Toen ging de trein alweer naar Mongolie!

Mongolie:
SUPER! Mongolie was geweldig! Laat ik beginnen met ulaan batar. Dit is wel een redelijke stad waar we naar een tempel zijn geweest en wat monniken hebben horen zingen! Best wel indrukwekkend! Maar het mooiste was toch wel de overnachtingen in de gertent! Wouw wat een ervaring was dat zeg! We reden naar het Tereljnationaal park en ik kon de glimlachniet meer van mijn gezicht halen! Prachtige uitgestrekte vlaktes met daarachter grillige rotsen en wilde paarden! fantastisch! Eventjes waanden wij ons in een westernfilm!Het tentenkamp waar wijin zaten was van een Nederlander genaamd Bert die13 jaar geleden in mongolie isgaan wonen met zijn mongoliesche vrouw. MetEric en Vivian en nog 2Nederlanders zaten we daar! We kregengoed eten, hadden een prachtig uitzicht over de vlaktes en bergen enBert bezat zo ongeveer evenveel dieren als een gemiddelde dierentuin! S'nachts was het helemaal stil en hoorde je af en toe een vogel over vliegen of een koe loeien. In de tent zat een klein kacheltje die wel handig was aangezien het behoorlijk koud werd in de nacht! De tweede dag gingen we een paardrijtocht maken door de valeien, bossen en beekjes! WOUW wat gaafwas dat zeg! Ik heb eigelijknog nooit paard gereden en het was dan ookeventjes flink lastig in het begin, maar later ging het prima en luisterde mijn paard ook nog redelijk! Opde terugweg kwam alleen mijn voorspelling al uit! Benen ik hadden voorspelt dat of Ben of ik als eerst vanhet paard zou vallen..... ..... en ja hoor! Juist toen ik flink hard ging zakte het paard door zijn voorste twee hoeven en hoepla vloog ik over zijnhoofd op de grond! AUW! Maar ik stond snel op pakte mijn lasso en trok mezelf weer opde zadel en galoppeerde er weer vandoor ;) (niet helemaal naar waarheid)! Het paard van ben bleef natuurlijk ook niet helemaal onbesproken, zijn paard vond dat ben toch wel erg zwaar was en beslootopeens maar de handoek in de ring te gooien en ging er even lekken bij zitten! Zag er wel komisch uit! Zo laten we nu maar weer verder gaan, begint eenflink verhaal te worden anders! Mongolie dus: FANTASTISCH!

Trans-mongolie: Mongolie-Beijing
De trein van mongolie naar beijing duurde slechts 1 dag en een nacht! De trein was goed en we zatenheel toevallig in decoupe met Eric en Vivian! Erg gezellig dus!

Beijing: Home sweet home!
Hehe Eindelijkzijn we dan nu in Beijing! We zijn hier de 22steaangekomen en hebben al heeeel veel gezien! Wat een geweldig land is dit zeg! We stapten uit de trein en werden naar ons hotel gebracht! Een erg leuk traditioneel hotel midden in een hutong (oudetraditionele chinesewijk)! Pfff waar moet ik beginnen... Beijing is eenenorm grote stad maar toch vind je hier niet zo veel wolkenkrabbers enzie je nogveel oudetraditionele gebouwen diede stad erg aangenaam maken! Natuurlijk zijn er wel erg veel mensen, het krioelt hier van dechinezen wow!Velen kijken ons raar aan en vragen of ze op de foto willen met Ben (vreemd genoeg niet met mij ;)). Gisterenhebben we een citytour gekregen met een engels sprekende gids! We zijnnaar deLama tempel geweest, erg indrukwekkend! De tempel of heaven wouw erg mooie tempel en de verboden stad enorm! Fabelachtigetempels, torens, muren en pleinen zorgenervoor dat je je echt in een chinese stad waant! Het is eigenlijk niet te beschrijven dus zodra ik de foto's heb geupload kunnenjullie het met eigen ogen (niethelemaal natuurlijk) zien! Vandaag hebben we een zwaremaar even indrukwekkende toch over de chinese muur gemaakt die zeker nog lang in mijn hoofd zalzitten!Het was SUPER! Beijing is super! Echt SUPER!En dan nog het eten ohhhh lekkerrrrrr!!!! En goedkoop!!!! Gisteren hebben we bijvoorbeeld3 gerechten, 2 kommetjes rijst en 2x 0,6 liter bier gegeten voor maar 66 yuan met z'n 2en! Dat komt neer op ongeveer 4euro per persoon en lekker dat het was! Helaas wou ik weer stoer doen en eenpepertje in mijn mond stoppen! Whaaa na een paar keer kouwen rolden de tranen over mijn wangen, werden mijn ogen rood en zag mijn hoofd eruit als een tomaat! He- he- heeeeet!!Ik zie mijzelf hier nog wel een paar maanden zitten! Maar''helaas'' gaan we over ongeveer 10 dagen weerverder!

verder hebben we nog een thee ceremonie gezien/geproeft flink wat gelopen, langs het olympisch stadion geweest en parken bezocht! En heb ik een workshop chinese karikaturen schrijven gehad en heb ik in het park gedanst met een chinese vrouw haha! Maar dat zien jullie wel op de filmpjes en foto's als ik weer thuis ben!

Op de planning:
Nou er staat nog genoeg op de planning hier in beijing! We gaan nog naar een kong fu show,het zomerpaleis enn naarhet olympische park. Verder zijn er nog tientallen tempels te bezoeken,honderden parken enduizenden restaurants! Ook willen we nog een fietshuren en lekker gaan fietsen, gaan we nog een paar keer stappen, gaan we karaoke'en (schrijf je dat zo?) en nog veel meer!

Ik kijk nu al uit naar morgen!!!!

Ciaao!!!

Reacties

Reacties

Esther

Eindelijk weer een berichtje van jullie! Maar klinkt allemaal supergoed en supermooi... Have Fun xx

Nigel

Jalours.....

Jordi

Goed om te horen dat alles goed gaat! Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Jordi

Hans en Anneke

Ha die Marvin.

Goed verhaal, wat een belevenissen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. We wachten op de verhalen van Ben.
Hartelijke groeten van
Hans en Anneke

Pa en Ma

Hallo Marvin,

Wat een super belevenis allemaal zeg.
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zeker wachten we op de foto,s.
We kunnen ons voorstellen dat je het idee hebt dat je al langer weg bent, wat je al meegemaakt hebt.
Marvin nog heel veel plezier samen en geniet.
Liefs en dikke kus Pa en Ma XXX

Joke en Gerhard

Geweldige ervaring Marvin en Ben.
Wij vinden deze reis een hele onderneming van jullie.

Geniet er maar flink van en laat de vodka maar staan voor de geoefende drinker.

Groetjes Joke en Gerhard

Laurens

Hahaha "van onze nepchinees" zegt ie!
Je maakt me bijna emotioneel van trots jongen!

Wat is dat toch met jou en tijd.. Ik zal me van verder commentaar onthouden, maar je wel meegeven dat ik een flinke schautebucke ervaar ;) Wel echt ongelofelijke mooie verhalen jongen, gaaf om te lezen en zuur om te moeten missen. Gelukkig heeft Ben trouwens wel de taak op zich genomen om je onmogelijke dingen te laten eten.. Die gelegenheid zal zich vast nog vele malen aandoen!

Geniet boys!

Remco

Ha, jonges wat een zieke sjit daar joh! ben echt superjaloers!! En al dat eten en bier voor 4 euro... wil ik ook wel :P. Kan niet wachten op de volgende verhalen. Geniet ervan jonges!

Maartje

Weer een leuk verhaal :) en zijn silvie en mijn yuans al op? :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!