De wonderlijke avonturen van Marvin en Ben: Van Rusland naar China

Oh oh Yangshuo!

Mijn liefste vriendjes en vriendinnetjes!

Stel je eens voor: Het is prachtig weer, ongeveer 32 graden, je ligt af te koelen in het water, hebt uitzicht over een van de meest unieke landschappen op aarde terwijl je zachtjes het water hoort vallen van een kleine waterval verderop en er een waterbuffel langs je zwemt. Jaja meneer Borsato had het helemaal verkeerd, dromen zijn niet bedrog: In Yangshuo komen ze uit!!!!

Yangshuo:
Laat ik dan maar meteen met de deur in huis vallen: Yangshuo was perfect! We namen een, al twee dagen uitgesteld, bamboevlot van Guilin naar Yangshuo om over de prachtige Li-rivier te varen! En weer heeft onze bidsessie voor de Buddha van de toekomst ons geholpen want we hadden weer prachtig weer! De karstbergen in Yangshuo zijn NOG 10 keer mooier dan in Guilin en de bergen hebben de meest rare vormen! Zo zijn we Arjen al wel 100 keer tegengekomen (sorry Arie :p)!

De omgeving leek met de minuut mooier te worden en het leek wel alsof we in een scene van Avatar waren beland!

Na het bamboevlot-avontuur gingen we naar ons hostel, net iets buiten Yangshuo aan de Yulong rivier, genaamd de Giggling Tree. Samen met een zeer gezellig Engels koppel die we hebben leren kennen op het vlot, zijn we in een te kleine tuk-tuk gestapt om naar dit prachtige hostel te rijden. Het hostel werd gerund door een Nederlands koppel die een oude boerderij hebben omgetoverd tot een paradijsje! Niet alleen omdat het eten er erg lekker was (hmmm pattatje oorlog en broodje gezond) maar vooral omdat de lokatie bijna niet beter had gekund! Het lag lekker rustig tussen de prachtige bergen in en slechts 5 minuten lopen van de rivier waar je een heerlijke verkoelende duik kon nemen! Ook was er vanuit het hostel veel te regelen!

Brooooommmm!!!:
De eerste dag hebben we een scooter gehuurd om eens even lekker de Chinese wegen onveilig te maken! Dit was echt de ideale manier om de omgeving te verkennen aangezien fietsen wel erg warm was. Met de vlam in de pijp scheurden we door “The Lord of the Rings” achtige landschappen langs prachtige rivieren en door leuke en vriendelijke dorpjes! Tot we honger kregen en een lokaal marktje gingen bezoeken om een overheerlijk bordje bamisoep weg te slurpen!

Aanmodderen:
Daarna werd het wat tijd voor wat sportievers, ik zou met het Engelse koppel (Dave en Claire) naar Moon Hill gaan op de fiets. Moon Hill is een natuurlijk gevormd gat in een berg die surprise surprise er leek op een halve maan. Ben had niet zo veel zin om te hiken en bleef in het hostel achter. Maar ik zei natuurlijk niet voor niets “ZOU” want helaas konden we Moon Hill niet vinden… Wel zijn we naar een of andere heilige oude boom gegaan, wat niet zo veel aan was. (wat is er nou leuk aan een boom?!) Gelukkig kwam ik daar nog wel even wat vriendjes tegen waar ik een kopje thee mee heb gedronken: (knipoog knipoog)

Na deze boom en apen te hebben gezien zijn we naar een grot gegaan waar we een heerlijk verkoelend modderbad hebben genomen. De Buddha cave is eigenlijk niet zo bijzonder, hier en daar een stalagtiet en stalagmiet, en bij iedere rare vorm natuurlijk een bijpassende naam! Maar het leukste aan deze grot was toch wel het modderbad! Met een enorme plonts dook ik erin en werd ik omgetoverd tot een chocoladepoppetje. De modder was erg koud en de douche (watervalletje) erna zelfs NOG kouder en dus was de hotspring ernaast een echte verademing! Hier hebben we een klein half uurtje gelegen om weer lekker op temperatuur te komen om vervolgens weer het snikhete weer in te gaan!
De dagen daarna hebben we een beetje aangemodderd (ha-ha) lekker gezwommen in de rivier en genoten van de omgeving!

Koken met sterren:
De laatste dag dat we in de Giggling tree waren hebben we nog een kookworkshop gedaan. Dit was echt verassend leuk om te doen en bovendien erg erg erg lekker! We begonnen op de lokale markt om onze kennis van groente, specerijen en vlees te testen. Maar dat was niet het enige dat getest werd, er waren op deze markt namelijk honden te koop en dan bedoel ik niet een schattige puppy om lekker mee te kroelen op de bank, maar echt hondenvlees! We liepen langs de grimmige kraampjes met een verdrietige blik in onze ogen, achter de kraampjes zag je de honden in kleine kooitjes en hier en daar hing er een aan een haak. Het piepende jankende geluid dat deze zielige diertjes maakten drongen maar al te goed door! Wreed om te zien maarja zo gaat het hier nou eenmaal! Na deze onsmakelijke ervaring was het tijd voor wat smakelijkers!

Op het menu stond:
- Voorgerecht: Aubergine
- Tussen: Gestoomde gevulde groente
- Hoofd: Beerfish, Kung pao chicken, chinese groenten

Met een gloeiendhete wok in de ene hand, een vlijmscherm mes in de andere hand kookten we ons naar een heerlijk resultaat! De recepten kregen we mee naar huis dus als jullie een keer zin hebben in lekker chinees eten kom gerust eens langs. (dan rij ik even langs de afhaalchinees:p)

Sanjie Liu light show:
Wie kent hem niet? De enige echte Sanjie Liu! Deze beste man heeft namelijk de opening van de olympische spelen geregisseerd en heeft nu in Yangshuo zijn eigen light show die dagelijks 2 maal volgeboekt is! Wij hebben toch een plaatsje weten te bemachtigen en zagen honderden chinezen een prachtige show opvoeren! Licht effecten, karstbergen verlicht op de achtergrond, zingende chinezen en dit allemaal op het water!

Yangshuo:
Daarna zijn we in Yangshuo gebleven voor nog 2 nachtjes en hebben we nogmaals een scooter gehuurd waarmee we naar Xingping (volgens mij) zijn gereden om een kiekje te maken vanaf het beroemde plekje die ook op de achterkant van het 20 yuan biljet staat!

Guilin:
Na Yangshuo zijn we weer terug gegaan naar Guilin waar we eigenlijk helemaal niets meer hebben gedaan haha. Dit om de kosten te besparen en lekker te luieren! Wel zijn we hier natuurlijk veel leuke mensen tegen gekomen waaronder Nederlanders, Engelsen en natuurlijk Chinezen!

Zon zee strand!:
Er zijn in China weinig plekjes om lekker aan het strand te liggen en te genieten van de zee! Toch hebben we een plekje gevonden waar het heerlijk vertoeven is!
Hainan is een behoorlijk eiland ongeveer net zo groot als Nederland. Wij zijn naar het plaatsje Sanya gegaan omdat dat de plek is waar het allemaal gebeurd! We hadden een heerlijk appartement direct aan het zwembad, het was alleen ff het hekje open doen en huppakee je lag in het zwembad! Ideaal natuurlijk! Vijf minuutjes lopen en je lag aan het strand.

Sanya heeft een aantal prachtige stranden (ff tussen haakjes: pffff wat kunnen die chinezen hier naast me schreeuwen zeg!!) met erg weinig mensen. De enige mensen die je hier ziet zijn een enkele chinees en veel russen! Nu zitten we in een hostel aan dadonghai bay een heerlijk strand iets drukker dan de andere maar daardoor wel meer te zien! Over te zien gesproken we zijn hier uit geweest en hebben het mooiste meisje ooit gezien (op mijn moeder na natuurlijk (ma mijn geld is op) nee grapje)! Ze was waarschijnlijk Russisch maar wouw wat was ze mooi! Helaas niet genoeg gedronken om erop af te stappen... maarja...

Prijsvraag:
Dan nog even de prijsvraag van vandaag: Bedenk een leuke en originele tekst bij deze foto, stuur hem op naar marvin_chin@hotmail.com of plaats hem als reactie op de blog en win een gastrol in de nieuwe haagse real-life-soap Oh Oh Yangshuo!

De volgende keer bij Ben en Marvin in China:
Gaan we naar Shanghaiiiiiiii!!!!

Tot de volgende keer weer allemaal en nogmaals bedank voor jullie leuke reacties!

Kevin Fust

Ziet er goed uit daar man! En de laatste foto is echt KING!
Kun je ze niet mee naar huis nemen?

Pa en Ma

Hoi Marvin

Wat een belevenis weer super mooie foto,s.
Nu we dit gezien hebben kan jij in het vervolg wel thuis koken!!!!
Is die 2000 euro nu al op hmmm??
Hoop voor jullie dat je nog een goedkope reis in Shanghai hebben.
Geniet.

Groetjes Pa en Ma

Maartje

Wat hebben jullie het toch zwaar daar... helemaal niet jaloers!

koen en danielle @rome

Prijsvraag: marvin chin herrenigd met lang voor vermist beschoude neefjes

Lia de Jong - Bertram

Wat een geweldig mooie foto's weer, Marvin.
Je verhalen zijn heel leuk om te lezen.
Dit is werkelijk een hele mooie reis en een prachtige ervaring.
Fijn dat je straks voor je vader en moeder kunt koken.
Hoeven zijn eens een keer alleen maar aan te schuiven.;-)
Volgens mij is het einde van de reis in zicht.
Geniet er nog maar even lekker van.
Groetjes Lia

Wies

Hahaha wat een geweldig verhaal weer!
Fantastische foto maar ik pas toch voor een rolletje in Oh Oh Yangshuo!
Veel plezier nog! x

Eric en Vivian (het oudere stel)

Wij hadden misschien ook iets meer op die future buddha moeten vertrouwen. Hadden door de regen wat meer gezien van Yangshou. Hier in Nepal ook minder geluk, helaas...
Voor bij je foto: Getting into Monkey Business. Al vind ik "Zoek Ben" ook wel geschikt! Geniet ervan jongens!