De wonderlijke avonturen van Marvin en Ben: Van Rusland naar China

Xi'an - Ice Mountain - Schitterende meren

Dag allemaal! Het lijkt alweer een eeuw geleden sinds ik een verhaaltje getypt heb dus ga er maar even lekker voor zitten, zet een lekker bakje thee, neem een zak chips in de hand en geniet!

Laat ik voor de verandering maar weer eens bij het begin beginnen: Xi'an

Xi'an:
Het is alweer een tijdje geleden dat we hier waren. Xi'an is een leuk stadje waar je best een paar dagen zoet kan zijn, een week (zoals wij deden) is echter net ietsje te lang, maar desondanks hebben wij ons best vermaakt hoor!
Zo zijn we bijvoorbeeld naar the big goose pagoda geweest, dit is een pagoda die, tegen mijn veronderstelling in, er niet uit ziet als een gigantische gans (natuurlijk niet!)! Deze mooie pagoda wordt nog eens extra mooi gemaakt door een aantal lichtjes, lasers en een heuze fonteinshow! Geloof je me niet? Kijk zelf maar eens:

Daarna werdt het tijd voor wat geschiedenis! We zijn naar de emperor Jingli tombe geweest waar een aantal zeer verdachte opgravingen te zien kregen! Want kijk maar eens, wat deden die oude chinezen vroeger met deze beelden????!!! Hmmm wij vonden ze namenlijk geen ruk woops geen zak aan!

Nou genoeg funzigheid gehad op naar het teracottaleger! Jaja hier zaten wij eigenlijk de hele week op te wachten! Het teracottaleger is toch wel een van de trekpleisters van China! En eigenlijk was het ook best wel mooi! het was alleen heel wat beterderderder geweest als die enorme hoeveelheid chinezen een ander plekje hadden kunnen zoeken om, hun foto's met de gebruikelijke twee vingers omhoog, te maken! Maar toch waren deze stenen krijgers behoorlijk indrukwekkend!

Ice mountain:
En toen werd het tijd voor wat meer avontuur! En of er meer avontuur aankomt! HAHA!
Wij zijn erg blij dat we vooraf deze reis, te paard naar ice mountain, hebben geboekt want wat een prachtige ervaring was het zeg! We begonnen ons avontuur in het plaatsje songpan. Hier verbleven we een nacht om een beetje bij te komen van de 7 uur durende busreis! Vanuit Songpan begon ons cowboyavontuur!

Terwijl de zon scheen....

reden we door de prachtige ongerepte natuur vol volmaakte groenebergen, op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen terwijl je het geluid hoorde van kabbelend water van een beekje. Je hoorde de gids zingen alsof hij the voice of China was, af en toe vloog er een rode vogel voorbij en schitterde de felle zon in je ogen terwijl er een yak je van een afstandje nieuwsgierig aan zat te kijken.

Plotseling verschenen er berggeiten en kleine zwarte biggetjes! Langs iedere bocht konden wij ons weer vergapen aan de prachtige landschappen die steeds maar mooier leken te worden en voelden wij ons twee ware geluksvogels, niet alleen omdat we door deze prachtige landschappen mochten rijden maar omdat de dag ervoor het nog 'cats and dogs' regende!

Eenmaal aangekomen bij ons kamp, dat bestond uit een zeer eenvoedige tent en twee kleine slaaptentjes waar in 1 van de tentjesde reusachtige Ben en ik in moesten slapen (bijna niet mogelijk!)! Vermoeid van de reis en alle indrukken zijn we in slaap gevallen en rond etenstijd werden we wakker gemaakt door de gids die ons eten ging klaarmaken. Het eten tijdens deze 3 daagse toch naar Ice Mountain was nou niet bepaald gevarieerd maar desondanks best te eten! Na een erbarmelijk koude nacht te hebben gehad, werd ik trillend van de kou wakker en meteen volgepropt met eten die onze gids entousiast aan ons voorschotelde!

Toen begon de 6 uur lange tocht naar Ice mountain! Het was bijna niet voor te stellen maar de landschappen werden alleen nog maar mooier en veranderde van groene heuvels tot spierwitte, grillige bergtoppen! Onderweg zagen we nog twee schattige otters/bevers met elkaar stoeien en kwamen we langs tibetaanse huisjes! Eenmaal aangekomen bij Ice mountain, konden de paarden rusten en hadden wij tijd om onze ogen de kost te geven! We stapten van onze paarden af en..... AUW! Na 3 uur lang met je benen wijd op een keihard zadel te hebben gezeten kan ik zeggen dat dat niet erg bevordelijk is voor je kont, rug, benen en knieen, maar met name je kont! Pfoe! Als een stel pinguins waggelden we verder, maar gelukkig deed het mooie landschap de pijn snel vergeten!

ik kan nog uren door praten maar volgens mij begint de zak chips en de thee al aardig op te raken dus ga ik snel verder met het volgende natuurwonder: de schitterende meren van Huanglong en Jiuzhaigou! WIE? ja Jiuzhaigou!

Schitterende meren:
Na de fantastische tocht hadden we eigenlijk het gevoel alsof niets dit meer (ha-ha meer!)kon overtreffen! Maar dat bleek toch wel anders te zijn toen we eenmaal aankwamen in Huanglong en met name in Jiuzhaigou! WAAR? Ja Jiuzhaigou!

Huanglong is best populair bij de chinese toerist en dat is eigenlijk ook niet echt verwonderlijk aangezien je hier een paar prachtige meren kan zien! Kijk maar eens wat blauw!

Maar Huanglong viel dan weer in het niets in vergelijking met Jiuzhaigou! WAT? Ja Jiuzhaigou! De meren in dit nationale park waren daadwerkelijk schitterende meren! Sommige leken net spiegels, anderen leken totaal doorzichtig te zijn en weer anderen waren bezaaid met boomstammen die een prachtig plaatje opleverden!

Er waren in dit park niet alleen schitterende meren te zien maar ook een aantal prachtige watervallen:

Na al deze prachtige ervaringen en fantastische mensen te hebben leren kennen zijn we nu aangekomen in Chengdu! Hier zullen we tot aankomende zaterdag verblijven! In en rondom deze stad zijn verschillende dingen te doen waaronder: Naar het Panda center, om je raad het al de reuzepanda te aanschouwen. Naar de reusachtige zittende buddha in Leshan te gaan. En natuurlijk naar people's park te gaan waar we de rare gewoontes van die vreemde chinezen kunnen gaan bewonderen!

Het volgende verhaal gaat dus waarschijnlijk weer erg lang, leuk en boeiend worden! Dus zorg dat je volgende week weer een pot thee en een zak chips in huis hebt!

Tot snel!!!!!!!!

Nige

Ha bazen, mooi verhaal weer.
Leuk om jullie net even te spreken via Skype.

Kusjes

Maartje

goede woordgrap;)

Esther

Marv is toch de beter storryteller..

Leuke foto's trouwens, Heb je bij die ene met het paard niet doodsangsten uitgekraaid. Als hij naar rechts op hol slaat, stort je volgens mij letterlijk naar beneden! Aiiii....

Pa en Ma

Hallo Marvin,

Wat een leuk en mooi verhaal weer blijf het zeggen!!
Super mooie foto,s zeg echt mooi om mee te maken kunnen ze jullie niet meer afpakken.
Kan niet wachten op jullie thuis komst de rest van jullie verhalen??
Nou op naar het volgende kleine stukje China!!

Groetjes Pa en Ma XXX

Hans en Anneke

Ha die Marvin,
Leuk om je verhalen te lezen en je prachtige foto's te bekijken.
Grappig, Ben en jij beleven dezelfde avonturen, maar jullie beschrijven het ieder op jullie eigen wijze....leuk om te lezen!

Groeten van Hans en Anneke.

Lia de Jong - Bertram

Hoi Marvin

Ook ik (moeder van Stephanie) geniet inmiddels volop van je geweldig verhalen en prachtige foto's.
Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie prachtige dingen.
Het is werkelijk adembenemend mooi!!
Geniet ervan - weet eigenlijk wel zeker dat jullie dat doen.
Groetjes van Lia