De wonderlijke avonturen van Marvin en Ben: Van Rusland naar China

"A dreamlike world"

Jullie hebben er weer een tijdje op moeten wachten maar hier is dan weer een verhaaltje uit het land met de vele chinezen! Zijn jullie er weer klaar voor??!!!

Dali:
We waren gebleven bij Dali, waar ik het gevoel bij heb alsof dat al weken geleden is! Dali is dus een erg leuk plaatsje waar we een erg leuke tijd hebben gehad. De laatste dagen hebben we daar rustig aan gedaan en zijn we naar een berg geweest om daar de kabelbaan omhoog te nemen. Helaas was dit niet echt een doorslaand success, maar desondanks hebben we een paar leuke foto's kunnen maken.

Kunming 1:

Na dali gingen we met de bus naar Kunming , om daar 1 nacht te blijven en vervolgens naar het beloofde land YuanYang te gaan! Aangekomen in het drukke en grijze Kunming, regende het pijpestelen! En laten we nu net een hostel moeten zoeken, gelukkig is daar de enige echte reisbijbel voor: de Lonely Planet. O o o wat moesten we zonder jou! We besloten naar het Cloudland hostel te gaan, maar helaas, eenmaal aangekomen waren ze helemaal volgeboekt! Pfff waren we voor niets kletsnat geworden! Toen zijn we maar naar The Hump gegaan, ik hoor jullie denken: 'Rare naam voor een hostel' ! Maar het was er erg gezellig! Alleen was Buddha denk ik niet zo tevreden met ons want het geluk was niet aan onze zijde! Ook dit hostel was volgeboekt en het enige dat ze voor ons konden doen is ons de dvdkamer aanbieden... Hmmm dit vochtige, donkere, ontzettend warme kamertje deed ons meer denken aan een sauna op Guantanamo Bay, dan een kamer om lekker in te kunnen slapen maar we deden het ervoor!
Die avond kwamen we een Nederlands meisje tegen waar we erg gezellig mee konden kletsen en kwam ons kamertje ter sprake... tatatata nou bleek het dat zei OOK in het kamertje sliep. Pfoe he! Dus die ene nacht in Kunming was erg knus, warm, vochtig en jeukerig (van de muggen) maar wel erg gezellig!

YuanYang:
De volgende dag gingen we naar het beloofde land het sprookjesachtige YuanYang! Het begon met een busreis van ongeveer 7 uur die ons middden tussen de rijstvelden bracht! We verbleven in een klein hostelletje centraal gelegen tussen de mooiste plekjes van YuanYang! Meteen nadat we waren aangekomen gingen we er al op uit om de betoverende zonsondergang te kunnen aanschouwen! Onderweg heeft mijn camera overuren gedraaid en kon ik mijn ogen niet van de omgeving af houden. Eigenlijk zijn al mijn woorden nu overbodig en kan ik moeilijk omschrijven hoe mooi het daar was dus hier komen een aantal foto's die jullie een beter beeld kunnen geven!

^Deze foto is genomen tijdens de zonsondergang

^ Prachtige groene rijstterrassen met de reflectie van de zon!

^ Het lijken net trappetjes!

En de volgende dag werd het alleen nog maar mooier en mooier tijdens de zonsopkomst! De terrassen veranderden van kleur!:

^ Van groen

^ naar roze

^ naar geel/oranje

^ naar blauw!

Zoals je ziet is het bijna niet te beschrijven! Zeker een van de hoogtepunten van de reis!

Swallow cave:
Op de terugweg van YuanYang naar Kunming zijn we gestopt bij een grot en niet zomaar een grot, nee beste kinderen dit was een beetje een sprookjesachtige grot! Er zijn in deze grot namelijk enorm veel zwaluwen te vinden, vandaar natuurlijk ook de naam (Duh!!)! Swallow cave op zich is erg mooi en indrukwekkend: Van zwaluwen die je onderpoepen, tot mooie stalagmieten en stalagtieten (hihi tieten! hmmm) en een rivier die door de grot loopt. Erg leuk allemaal, ware het niet dat chinezen alles vaak proberen NOG mooier te maken! Nou lukt dat soms ook wel, maar deze grot is een voorbeeld van hoe het nou juist net niet moet!

Je loopt door een prachtige grot met mooie vormen en vogels, dan wil je natuurlijk niet dat ze een soort van discoshow gaan geven met allerlei gekleurde lampen en verschrikkelijke muziek! Bovendien staat er op een gegeven moment een bord met 'A dreamlike world' letterlijk vertaald: ' een doomachtige wereld' klinkt goed dus kijken we verder: snackkraampjes, tientallen stoelen en bankjes, souvenierkraampjes enz.... pffff en om het allemaal nog wat erger te maken varen er.... pfff.... ook nog eens kei-lelijke drakenbootjes rond die niet zouden misstaan in een disneyattractie! Alleen het deuntje van 'It's a small world after all' miste je nog!

Ondanks al deze rare en lelijke versieringen was een bezoekje aan deze grot wel de moeite waard, want er waren natuurlijk wel een aantal mooie dingen te zien die letterlijk en figuurlijk sprookjesachtig waren!

Mooie prinsessen:

Heldhaftige prinsen:

Griezellige monsters:

En zoals altijd in een sprookje: een liefdevol 'happy end': (zie cirkel)

Kunming 2:
En we zijn weer terug in Kunming. Niet op de gebruikelijke manier via de bus. Nee nee deze keer hadden we een heuze lift! Na de grot stonden we aan de snelweg te wachten op de bus. Maar gelukkig stopte er een auto voor ons, met daarin een super vriendelijke chinees die ons zomaar een lift naar Kunming wou geven! Onderweg probeerden wij in 'gebrekkig' Chinees en hij in gebrekkig Engels een soort van gesprek te houden. Dit viel natuurlijk niet mee en leidde tot veel grappige opmerkingen, zo dacht de beste man dat Ben mijn vader was! Ha!
Verder was Kunming eigenlijk niet zo veel aan. We hadden helaas niet genoeg tijd om nog naar het stenen woud te gaan, dit kwam omdat de treinen vol zaten en we eigenlijk het liefst zo snel mogelijk naar Guilin wilden gaan! Wel heb ik nog een mooie prijsvraag voor jullie:

Zoek de verschillen: Bij deze prijsvraag ontvangt de winnaar een zelfgemaakte trui gemaakt van de overblijfselen van Ben z'n baard!Stuur je antwoord naar: marvin_chin@hotmail.com

Guilin:
En nu zijn we al een paar dagen in Guilin. Een stadje die prachtig gelegen ligt aan de Li-rivier en tussen de karstbergen! We hebben hier niet heel veel kunnen doen aangezien de weergoden ons een beetje in de steek hebben gelaten! Het regent hier volop en zelfs zo hard dat de Li gisteren eventjes buiten zijn oevers was getreden! Maar vandaag was het droog dus hopen we morgen de al 2x uitgestelde bamboe-vlot-reis te gaan maken naar Yangshuo een plaatsje waar de karstbergen het mooist zijn!

De volgende keer bij Ben en Marvin in China:
Gaan we (als het droog is) fietsen, zwemmen, (hopelijk) ballonvaren, scooterrijden en klimmen in Yangshuo. Na Yangshuo weer terug naar Guilin, eventueel andere rijstterrassen bezoeken en vliegen we naar Hainan het Chinese Ibiza, waar we een weekje lekker aan het strand gaan liggen om vervolgens naar Shanghai te vliegen! Maar tot die tijd weer veel groetjes en liefs aan iedereen! Bedankt voor jullie reacties!

Taichen (nog steeds of zoiets)

Madelon

Hoi Ben en Marv!
Wat een verhaal weer zeg, en wat een mooie foto's van die rijstterrassen zeg!
Have funnn!! xx Mad

lenny

Jullie zijn echt actieve baasjes! Als je thuis komt heb je eerst een maand nodig om bij te komen Hihi. Prachtige foto's! Have fun and take care. p.s. hele verbetering, baard weg :D

Pa en Ma

Hai Marvin en Ben

Wat een prachtig verhaal weer!!!
En wat een mooie foto,s om jaloers op te worden om daar te zijn.
En ben ziet er nu toch wel weer beter uit hoor of hebben we het verkeerd gezien het verschil???
Maar nu nog wat gaan bekijken en dan naar dat verschrikkelijke mooie strand we zijn weer jaloers op jullie.
Geniet er van.

Pa en Ma

Lia de Jong - Bertram

Hoi Marvin
Wat een geweldig leuk verhaal weer met hele mooie foto's.
Geniet ervan, voor je het weet zijn jullie weer thuis.
Straks nog even lekker chillen op een heerlijk strand.
Groetjes Lia

Koen

ah balen van die baar man, je had uhm gewoon moeten laten groeien :P maar dat die man dacht dat ben je vader was is natuurlijk wel konings :P

veel plezier nog met alle activiteiten zal snel ff mailen ;)

kus

Nigel

Ha bazen,

Ik vind het maar een vies verhaal.

Eerst gaan jullie naar CUMming.
Om vervolgens een nacht door te brengen in een warme en natte plek.

Om vervolgens doodleuk de volgende dag naar de swollow cave (met stalagmieten en tieten) te gaan....

Om van die baard maar niet te spreken..

kusjes:)

Jordi

Wat een prachtige foto's Marv en natuurlijk weer een mooi verhaal. Nog maar 1 maand en dan zie(n) ik (wij) jullie weer!!

Groetjes en wat broederliefde,

Jordi

Jamie

Hoi Marv,
Super leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin! Geweldige foto's zitten er bij!

tot over een maand!

X