De wonderlijke avonturen van Marvin en Ben: Van Rusland naar China

Beijing o Beijing

Hallo allemaal!

Wij zijn al een paar dagen geleden aangekomen in de oude hoofdstad van China: Xi'an!
Maar omdat ik een beetje achterloop zal ik jullie eerst verwennen met de verhalen uit het prachtige Beijing!

Beijing:
Waar waren we ook al weer gebleven. We waren ongeveer bij de chinese muur geloof ik! Hieronder even een mooie foto om die te herinneren! De volgende avond zijn we naar een zeer mooie en spectaculaire kung fu show geweest die zeker de moeite waard was. Vliegende trappen, salto's, zwaardgevechten en een mooi verhaal!


Ondertussen zijn we van ons hotel in de hutong naar een erg gezellig hostel verhuisd! Een hostel waar veel backpackers verbleven en waar we veel nieuwe mensen hebben leren kennen! En ze hadden een mooie pingpong tafel!!

En toen was het opeens koninginnendag! Jaja wat ga je dan doen temidden miljoenen chinezen?! Nou gewoon: je koopt alle oranje spullen die je ziet! Een mooie oranje hoed, een sexy oranje t-shirt, rood wit blauwe nagellak en als kers op de taart een oranje parasolletje en koninginnendag kan eigenlijk niet meer stuk! Gelukkig vond er ook nog een koninginnendag party plaats en daar zijn we dan ook heen geweest met 2 andere Nederlanders en een Deen! Bob, Joost, Markus, Ben en ik genoten volop van de Nederlandse lekkernijen en hier en daar een biertje tussendoor! Het was een erg geslaagd feest, zie foto voor bewijs!

Verder zijn we nog naar het Zomerpaleis geweest ongeveer 45min met de metro (die echt uitstekend is!) Dit is een enorm park met een enorm meer en enorm veel chinezen die er rondlopen! Pfoe wat een mensen hier zeg! Ik snap nu wel waarom ze maar 1 kind mogen hebben en verbaas me soms dat ze er uberhaubt 1 mogen hebben!

En hebben jullie ook lekker gegeten in Beijing zullen jullie je afvragen! Maar natuurlijk! Er is in Beijing volop eten te verkrijgen maar het mooiste en leukste was toch wel de night market!
Zoals de naam al verklapt is dit een markt die in de avond/nacht wordt gehouden hier zijn vele exotische 'lekker'nijen te koop waaronder: Slang, schorpioen, hond, zijdewormen en kleine duifjes! Nadat ik schorpioenen had gegeten (ben durfte niet! mietje :p) was de slang aan de beurt en toen ook maar wat kleine duifjes en was ik toch wel heel nieuwschierig naar de hond!

We zijn ook een dag naar het olympisch park geweest waar wehet beroemdevogelneststadion hebben bezocht!Die toch wel erg mooi was, vooral in de avond!

En toen was het partytime! Opben zijn verjaardag zijn we eerst met een hele groep pekingeend wezen eten! hmmm erglekker! En toen naar een club geweestgenaamd de mix. Deze club doet niet echt zijn naam eer aan aangezien er vooralchinezen waren!Waar wij 'blanken'ons flink hebbenmisdragen;) Lekker dansen tussen de chinezen, die niet echt flitsende dansmoves hebben!

En nu zijn we dan in Xi'an, waar we eigenlijk nog niet zo veel hebben gedaan. We zijn over de stadsmuur gefietst op een tandum wat wel erg komisch was!

Ik heb natuurlijk nog veel meer te vertellen maar heb daar helaas geen tijd voor! Er staan nog een aantal dingen op het programma waaronder het teracottaleger voordat we 13 mei naar Chengdu vertrekken!

Tot aandie tijd: Tot ziens!!!

o en voor meer foto's zie ben zijn blog!

Reacties

Reacties

lenny

en hoe smaakte de hond. Dat wil ik wel even weten voor je hier weer naar binnen mag. Anders moet ik dan Floyd even uit logeren sturen ;-D
Have fun!
grts

Pa en Ma

Hai Marvin,
Zo jij durf met eten knap hoor!!!
En weer een hoop meegemaakt echt fantasties??
Hoop niet dat je blaffend thuis komt!
We wachtend het volgend verhaal weer spannend af.
Dikke kus XXX Pa en Ma

Oma

Marvin,

Hier een paar woordjes van Oma.
Mooi verhaal alleen het vlees niet, zielig hoor!!
En mooie foto,s zijn het petje af.

Groetjes aan iedereen Oma.

Jordi

Jij bent volgens mij de enige man op de hele wereld die kan zeggen dat hij heeft gemoond op de Chinese muur;).

Groetjes Jordi

Linda

Hoi Marvin,
alles goed daar? Jesse was gisteren erg blij met het kampioenschap van Ajax!
Bedankt voor je kaartje. Merijn heeft 'm meegenomen om op school te laten zien.
Groetjes van ons allemaal.

Stephanie

Hoi Marv en Ben!

Jullie hebben het daar nog steeds naar je zin zie ik!
Mooie dingen bezoeken jullie zeg! Ben gewoon jaloers aan het worden dat ik (maar) in Portugal zit ; ) haha Heel veel plezier nog en tot snel! Liefs, xx Steph

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!